Kontakt NAV på telefon
Er du personbruker? Da må du oppgi fødsels- og personnummer for å få hjelp i saken din. Arbeidsgivere må ha organisasjonsnummer tilgjengelig.
Åpningstiden er hverdager 0800-1530. Hvis åpningstiden avviker fra dette, får du beskjed på talemelding.
Vi hjelper deg med status i saken din og veileder deg om rettigheter og plikter. Vi har taushetsplikt om kontakten din med NAV. Hvis andre ringer på vegne av deg, må du gi muntlig samtykke hvis det ikke finnes en skriftlig fullmakt.
Se hva du kan finne svar på selv før du kontakter oss.
Personbruker: 55 55 33 33
- Tastevalg 1: Sosiale tjenester
- Tastevalg 2: Arbeidssøker, dagpenger, arbeidsavklaringspenger og sykepenger
- Tastevalg 3: Foreldrepenger, engangsstønad, svangerskapspenger, barnebidrag, barnetrygd, kontantstøtte, enslig forsørger, pleiepenger og andre familieytelser
- Tastevalg 4: Uføretrygd og honnørkort
- Tastevalg 5: Annet
For henvendelser om pleiepenger til pleie av sykt barn, kan du ringe oss alle hverdager mellom klokken 09.00-14.30.
Se spesialnumre under.
Arbeidsgiver: 55 55 33 36
nav.no/bedrift
Lege/behandler: 55 55 33 36
nav.no/lege
Pensjon: 55 55 33 34
Alderspensjon og andre pensjonsordninger
nav.no/alderspensjon
Teknisk brukerstøtte: 55 55 33 39
nav.no/tekniskbrukerstøtte
Eures: (+47) 55 55 33 39
Jobb i Europa
nav.no/eures
Gjeldsrådgivning: 55 55 33 39
nav.no/økonomi
Internasjonalt: (+47) 21 07 37 00
nav.no/utland
Hjelpemidler: 55 55 33 35
nav.no/kontakt-hjelpemidler
Aa-registeret: 400 05 770
nav.no/aa-registeret
Veteraner fra Forsvaret
nav.no/veteraner
Lønnsgaranti: 22 82 20 00
nav.no/lønnsgarantitelefonen
---------------
Har du mistanke om trygdesvindel og ønsker å tipse NAV, kan du ringe oss på telefonnummer 55 55 33 33. Du vil da bli satt over til en saksbehandler som jobber med dette området.
nav.no/trygdesvindel